Fotoklubben Knäppisarna

Fotoklubben Knäppisarna
Ej inloggad [Logga in ]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Vad ska en systemkamera ha?
ninas
Junior Member
**

Registrerad: 8-11-2010
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 8-11-2010 kl 20:20
Vad ska en systemkamera ha?

Hej!
Jag går i köpa-systemkamera-tankar, men jag är helt nybörjare inom det området....:blush:
Så, nu undrar jag om någon här skulle kunna ge mej lite tips på vad man skall tänka på då man köper en systemkamera.

Vad bör en sådan ha? Vad är plus om den har? Hurudana objektiv skall man ha? Ja ,allt sånt ni vet.

Jag tänkte fota lite av varje som människor, vardagshändelser, naturbilder, blommor i närbild och annat som kommer i vägen för kameralinsen. :)

Tack på förhand!
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Jens
Member

Registrerad: 14-10-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 8-11-2010 kl 23:53

Det är bara gå till butiken och säga att du skall ha en NIKON :) ... blink, blink ;)
Patrik
Member

Registrerad: 4-10-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 9-11-2010 kl 10:09

...eller så går du till Fotocenter och pratar med Johan!
Han säljer det du behöver :)
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
linuslindholm
Super Administratör

Registrerad: 10-9-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 10-11-2010 kl 14:48

Vilket märke man väljer spelar inte så stor roll i dagens läge, de är alla i stort sett likvärdiga. De små nyansskillnaderna som finns mellan tillverkarna blir viktigare först senare i din fotografiska utveckling då du börjar ställa specifika krav och hittat ditt sätt att fotografera. Det finns fördelar och nackdelar med alla märken. Men de säkraste korten (hehe) är Canon och Nikon av den enkla anledningen att de är störst på marknaden och funnits längst.