Fotoklubben Knäppisarna

Fotoklubben Knäppisarna
Ej inloggad [Logga in ]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Till salu/bytes: Sigma EX 10-20/3,5 DC HSM (till Nikon)
Magnus
Member

Registrerad: 25-4-2010
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 13-6-2011 kl 19:55
Till salu/bytes: Sigma EX 10-20/3,5 DC HSM (till Nikon)

Säljer ovanstående objektiv då det inte passar så optimalt på den begagnade kamera jag har på kommande... ;-)

Objektivet är i utmärkt skick, inköpt på Rajala i Åbo strax innan julen 2009, och jag har varit väldigt nöjd med det på alla sätt och vis. Skarpt, hyfsat ljusstarkt och fokuserar snabbt. Väldigt bra byggkvalitet och i mitt tyckte ett vettigt zoomomfång. Kvittot borde jag ha kvar nånstans också.

Jag ger också med ett riktigt bra Hoya NDx8 HMC gråfilter, då jag inte har nåt annat objektiv med samma filterstorlek (82mm). Ger också med en en stepring för att komma ner till 77mm som är en vanligare filterstorlek. Till skillnad från t.ex. Cokins filterserie (P) orsakar det här filtret ingen vinjettering med ovanstående objektiv (Cokins filter gav svarta hörn redan på 14mm), och färgerna hålls oförändrade, se bilderna 34-36 från Helvetinjärvigalleriet. De är tagna med det här filtret monterat med stepringen på Sigma 50/1,4.

Bilderna 38, 42 och 43 i samma galleri är tagna med vidvinkelobjektivet till salu, på 12, 10 och 10 mm brännvidd.

Pris: 500 euro. Eventuellt byte till en vidvinkel/fisheye <20mm som passar nya kameran (gammal manuell Nikkor kanske?) Dock inget som jag måste betala mellanskillnad på, blir tämligen fattig av kamerabytet redan... ;-)

Kontaktuppgifter:
magnus punkt nordstrom ät netikka.fi, 040-8607191

[Ändrad 14-6-2011 av Magnus]
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
johan g
Member

Registrerad: 19-10-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 15-6-2011 kl 12:36

ta sigma me o kom in ti fc, tex nikon 20mm f2,8 h jg
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare

Upp till toppen