Fotoklubben Knäppisarna

Fotoklubben Knäppisarna
Ej inloggad [Logga in ]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Texten om och bilden på mig själv på Knäppisarnas hemsida
Micce R
Junior Member
**

Registrerad: 4-10-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 16-10-2009 kl 15:24
Texten om och bilden på mig själv på Knäppisarnas hemsida

En fråga till Linus eller någon annan som vet.
Kan jag gå in och ändra texten om mig själv på Knäppisarnas hemsida? Hur byter jag ut bilden? Fixade en Flickr-sida åt mig idag, hur får jag in länken till den på sidan? Eller är det sådant som administratorn fixar?
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
linuslindholm
Super Administratör

Registrerad: 10-9-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 19-10-2009 kl 14:58

Alla förändringar på Knäppissidorna, inklusive presentationssidorna, måste göras av mig, tyvärr. Jag ska fundera lite på hur man kunde lösa uppdateringar av de egna sidorna så att var och en kan ändra sina sidor, men det ligger nog ganska långt i framtiden. Tills vidare måste man maila alla ändringar till mig.

Det vi kunde testa är att fixa en likadan lösning som på första sidan, till din presentationssida, så att de bilder du placerar i en viss grupp på ditt Flickr-konto syns på den personliga Knäppissida. På så sätt kan du själv uppdatera i alla fall bilderna på din presentationssida.
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
Patrik
Member

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 19-10-2009 kl 15:05

Quote: Ursprugligen inlagt av linuslindholm  
Det vi kunde testa är att fixa en likadan lösning som på första sidan, till din presentationssida, så att de bilder du placerar i en viss grupp på ditt Flickr-konto syns på den personliga Knäppissida. På så sätt kan du själv uppdatera i alla fall bilderna på din presentationssida.

Det tycker jag låter som en fräck och häftig tanke, men innebär säkerligen mycket arbete från ditt (Linusas) håll med att lägga in funktionen på allas sidor!?
linuslindholm
Super Administratör

Registrerad: 10-9-2009
Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 19-10-2009 kl 15:16

Njae... lite jobb blir det förstås, men då det fungerar på en sida så är det mest copy-paste som gäller. Och så blir det hyfsat smidigt med bilduppdateringarna då det är gjort. Plus att man då har ett Flickr-konto för att visa sina bilder här i forumet också.
Micce R
Junior Member
**

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 23-10-2009 kl 15:28

Ok, då vet jag :)
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare

Upp till toppen